2015. december 9.

Túrós batyu leveles tésztából

Leveles tésztát még nem gyúrtam és őszintén szólva nem is merült fel még a gondolat, hogy miért is kellene. Amikor ilyesmít kívánunk enni, akkor teljesen jó szolgálatot tesz akár a friss, akár a fagyasztott készen kapható tészta. A fagyasztottnak még az az előnye is megvan, hogy ott van „raktáron” és ha hirtelen ennénk valami ilyesmit, csak elő kell kapni.


Hozzávalók:

½ kg-os leveles tészta, olyan, ami 1 darabban van
25 dkg túró
3-5 evőkanál porcukor ízlés szerint
1 kk vaniliás cukor
1 tojás
citromhéj
mazsola
1 teáskanál vaniliás pudingpor vagy kukorica keményítő
+1 tojás a kenéshez

A tojás sárgáját a porcukorral habverővel kihabosítottam, hozzátettem a túrót, csipet só, citrom reszelt héját és a mazsolát


A tésztát – fagyasztott lévén – teljesen kiolvasztottam. Lisztezett felületen nagyon vékonyra, 1-2 mm-esre nyújtottam, lehetőleg megtartva a téglalap formát.
10x10 cm-es négyzetekre vágtam fel, 12 db lett belőle, de maradt egy kevés leeső rész is. Azokat összecsavartam csak úgy üresen.

Előmelegítettem a sütőt 180ºC fokra légkeveréssel. Egy nagy tepsit kibéleltem sütőpapírral.


Ekkor vertem fel kemény habbá a tojásfehérjét és óvatosan beleforgattam a túrós masszába. A tölteléket szétosztottam a kivágott négyzeteken és a négy sarkukat jól összenyomva becsomagoltam őket. A kész batyuk tetejét és a széleken megmaradt csavaros rudakat is bekentem a másik  felvert tojással.


Betettem a tepsit a forró sütőbe és 35-40 perc alatt szép pirosra sütöttem.


9 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta. Megcsinálom! Egyszerűnek, és nem nagyon munkaigényesnek látszik! Kösz a recept. Biztos finom lesz!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :) Igen, ez az egyszerű változat a kész leveles tésztából, de nagyon finom :)

      Törlés
  2. Kb most sütöm ötödszörre... Nem lehet megunni.

    VálaszTörlés
  3. Előzetes tapasztalat nélkűl megcsináltam és nagyon finomrasikerűl.Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök neki, egyszerű ez tényleg, de annál finomabb.

      Törlés
  4. Ez amilyen egyszerű ,olyan finom köszönöm

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm a receptet, hirteken jött vendégeknek ideàlis!

    VálaszTörlés