2015. december 9.

Túrós batyu leveles tésztából

Leveles tésztát még nem gyúrtam és őszintén szólva nem is merült fel még a gondolat, hogy miért is kellene. Amikor ilyesmít kívánunk enni, akkor teljesen jó szolgálatot tesz akár a friss, akár a fagyasztott készen kapható tészta. A fagyasztottnak még az az előnye is megvan, hogy ott van „raktáron” és ha hirtelen ennénk valami ilyesmit, csak elő kell kapni.


Hozzávalók:

½ kg-os leveles tészta, olyan, ami 1 darabban van
25 dkg túró
3-5 evőkanál porcukor ízlés szerint
1 kk vaniliás cukor
1 tojás
citromhéj
mazsola
1 teáskanál vaniliás pudingpor vagy kukorica keményítő
+1 tojás a kenéshez

A tojás sárgáját a porcukorral habverővel kihabosítottam, hozzátettem a túrót, csipet só, citrom reszelt héját és a mazsolát


A tésztát – fagyasztott lévén – teljesen kiolvasztottam. Lisztezett felületen nagyon vékonyra, 1-2 mm-esre nyújtottam, lehetőleg megtartva a téglalap formát.
10x10 cm-es négyzetekre vágtam fel, 12 db lett belőle, de maradt egy kevés leeső rész is. Azokat összecsavartam csak úgy üresen.

Előmelegítettem a sütőt 180ºC fokra légkeveréssel. Egy nagy tepsit kibéleltem sütőpapírral.


Ekkor vertem fel kemény habbá a tojásfehérjét és óvatosan beleforgattam a túrós masszába. A tölteléket szétosztottam a kivágott négyzeteken és a négy sarkukat jól összenyomva becsomagoltam őket. A kész batyuk tetejét és a széleken megmaradt csavaros rudakat is bekentem a másik  felvert tojással.


Betettem a tepsit a forró sütőbe és 35-40 perc alatt szép pirosra sütöttem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése