2019. március 4.

Brokkolis kéksajtos quiche


Régi vágyam volt egy hosszúkás pitesütő forma. Mert csak , mert más, mint a kerek és könnyebben tárolhatók a négyszög alakú szeletek, mint a körcikkek. Lett végül és éppen ideje volt felavatni. A quiche (kis), vagy pite nagy kedvenc, rengeteg féle töltelékkel készülhet és hidegen-melegen egyaránt nagyon finom. További quiche receptek itt találhatók.


Hozzávalók (10 x 35 cm-es formához

12-15 dkg lisztkeverék (finomliszt + tönköly teljes kiőrlésű)
1 púpozott evőkanál sertészsír
½ mokkáskanál sütőpor vagy szódabikarbona
½ mokkáskanál só
kevés citromlé (ha szódabikarbonát használunk, akkor ez mindenképpen kell)
3 – 4 evőkanál tejföl

Ez nem a klasszikus francia quiche tésztája, de én jobban szeretem, mint a csupa vajas tésztát. Előző nap összeállítom, de pár órát mindenképpen pihentessük.

Töltelék:

1 fej brokkoli rózsáira szedve és blansírozva (nem fér mind bele)
1 egész tojás
kb. 2 dl tejföl
5 dkg kékpenészes sajt
snidling
tárkony
frissen őrölt bors

A tésztát kinyújtottam, kibéleltem vele a formát, sütőpapírt tettem rá, majd a szokásos tengeri kavics nehezékeimmel kibélelve elősütöttem 180ºC fokon légkeveréssel 10 + 5 percig. 10 perc után levettem a köveket és pirítottam még 5 percig.


Közben készült a töltelék: a tojást felvertem (előtte egy cseppet tegyünk félre, ezzel kenjük a tésztát, mielőtt megy rá a feltét), belereszeltem a kéksajtot, ment bele a tejföl és a fűszerek, majd az egészet összekevertem.
A lecsepegtetett és minél jobban víztelenített brokkoli rózsákat kettévágtam és vágott felületükkel felfelé a fehérjével bekent tésztaágyra tettem. Leöntöttem a tejfölös masszával és visszatoltam a sütőbe.
180ºC fokon légkeveréssel 45 percig sütöttem. Figyelni kell, meg ne égjen, de meg kell hogy szilárduljon a közepe is.


A piteformám kivehető aljú, így a forró pitét két stampedlis( !! ☺) pohárra állítva jól tudtam hűteni, mert az oldalait így el lehetett távolítani. Ez részlet kérdés, de a lényeg, hogy hagyjuk legalább langyosra hűlni, akkor már szépen szeletelhető.


Az eredmény egy ropogós – omlós tésztában lévő krémes ízletes csoda.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon gyönyörűséges, mint minden ami kikerül a kezeid közül. Egy ilyen sütővel szemeztem már régebben, de az Én koromba ez már rossz befektetés lenne.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm, örülök, hogy tetszenek a bejegyzések :)

      Törlés
  2. Nagyon guszta és szeretjük a kék sajtos ételeket! Hol vetted a formát, nekem is jól jönne. 🙂

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszi :)
      Németországból való..... de talán van itt is

      Törlés