2019. március 16.

Bécsi sült túrós palacsinta


Többször volt már olyan, hogy a blogokon és főzős csoportokon hurrikán szerűen végigsöpört egy-egy recept. Nos, ez is egy ilyen eset A receptek mindenütt ismétlődnek, de én is leírom azért. A palacsinta tésztára pedig mindenkinek megvan a saját jól bevált receptúrája, arról nem szólnék.


Hozzávalók:

12 db palacsinta
25-30 dkg túró (nekünk a rögös túró jött be jobban)
1 citrom reszelt héja
½ mokkáskanál só
10-12 dkg porcukor
1 egész tojás
2 teáskanál pudingpor vagy kukorica keményítő
1 maréknyi borba áztatott mazsola

Öntet:
1,5 dl tej
1 dl tejszín
1 egész tojás
1 burbon vaníliás cukor
1 evőkanál porcukor

A tölteléket összeállítottam: a túrót villával megtörtem, beleszórtam a sót és a porcukrot, belereszeltem a citromhéjat,  majd belekevertem a tojás sárgáját. 1 kanál tejföllel lehet hígítani, ha túl tömör lenne. Beleszórtam a pudingport is (vaníliásat), végül a habbá vert fehérjét is beleforgattam, majd a mazsolát is hozzákevertem.
Megtöltöttem a palacsintákat és felcsavartam őket.


Egy kerámia tálat kivajaztam és a feltekert, félbevágott palacsintákat vágott felükkel felfelé kis átfedéssel a tálba sorakoztattam. Ha kisebb a tál, akkor tömörebbek a sorok, lehet így is, úgy is

Az öntethez elkevertem a tojást a tejjel, tejszínnel, cukrokkal és egyenletesen eloszlatva a palacsintákra csurgattam.
200 C fokra előmelegített sütőben 20-25 perc alatt szép pirosra sütöttem.


Tálalás: no ez egy nagy kérdés számomra is. Ha van ötleted, oszd meg velem, hogy ne a „ronda, de finom” kategória legyen, amikor kikerül a tányérra. Mert egyébként finom, nagyon-nagyon finom ☺ Gyanítom, nem véletlen, hogy mindenki a sütőből kivett, még ki nem tálalt változatot mutogatja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése