2019. március 23.

Édes savanyú csirkemell


Kaptam egy új wok serpenyőt, egy pont nekünk való méretű, 24 cm-est Fel kellett avatni és ilyen ételt nagyon régen nem csináltam. Talán a megfelelő edény hiányzott hozzá? Lehet, de a lényeg az, hogy most eljött  az idő.


Hozzávalók: (4 adag)

1 nagy fél tanyasi csirkemell filé (vagy 2 kisebb)
1 doboz natúr lében eltett bébi kukorica
1 kisebb doboz felkockázott ananász konzerv
maréknyi fagyasztott zöldbab (vagy bármi más, ami zöld, lehet paprika is)
3 újhagyma
1,5 dl passzírozott paradicsom
1 hüvelykujjnyi gyömbér
1 gerezd fokhagyma
kevés ketchup
méz
világos szójaszósz
rizsecet, vagy más, max. 6%-os ecet
frissen őrölt fekete bors
szecsuáni bors
chili ízlés szerint
kukorica keményítő

 A lényeg az előkészítésen van, mert  olyan gyorsan készül és kell folyamatosan foglalkozni vele, hogy másképp nem megy.
A csirkemellet előző nap felkockáztam és fekete borssal, fokhagyma granulátummal összeforgattam. A bébi kukoricát feldaraboltam, az újhagymát szintén, a zöldbabot is kis tálkában odakészítettem.
A mártáshoz a passzírozott paradicsomhoz hozzáreszeltem a gyömbért és a fokhagymát, majd 10 percig forraltam. Amikor kihűlt, ízesítettem a ketchuppal, mézzel, szójaszósszal, chilivel, rizsecettel. Arányokat nem tudok írni, de egyensúlyban kell lennie a 4 íznek. Kóstolgatni kell és egyszer csak összeáll.



A wokba 2-3 evőkanálnyi olajat öntöttem (magas égés hőmérsékletűt használjunk lehetőleg) és az előzőleg egy kevés keményítővel átforgatott, sózott csirkemell kockákat 2 részletben pár perc alatt megsütöttem. Félretettem őket és a maradék olajon dobálva-rázva megsütöttem a hagymát, kukoricát, ananászt és a zöldbabot is. Ez is csak pár perc, mindennek ressnek kell maradnia. Visszatettem a csirkemell kockákat és azokkal is átforgattam.
Végül ráöntöttem a kikevert mártást és még egy decinyi ananász lével elkevert 1 kiskanálnyi keményítővel sűrítettem rajta.
Ekkor már csak összerottyantottam és tálaltam. Szegfűszeggel és szegfűborssal illatosított fehér basmati rizzsel és a hagyma zöldjével lett teljes az élmény.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése