2019. június 9.

Töltött gömbcukkini


Ez a téma már egy ideje foglalkoztatott, de az alapvető hozzávalót nem mindig egyszerű beszerezni. Most szó szerint belebotlottam a piacon, három féle színben is ott pompáztak és méretileg is a lehető legjobbak voltak. Egy sárgára és egy méregzöldre esett végül a választásom.



Hozzávalók (2 adag):

2 db kb. 12 cm átmérőjű gömbcukkini
½ szál lángolt kolbász
150 ml apró szemű bulgur (pohárral kimérve)
250 ml zöldség alaplé
2 db zsenge sárgarépa
1 fokhagyma
2 szál újhagyma
kapor

frissen őrölt feketebors
mozzarella
snidling

A cukkinikat megmostam, a tetejüket levágtam. Karalábé vájóval kivájtam a magos részt, nagyjából 1 cm-es húsréteg maradt a gömb belsejében.
Olajon megfuttattam a felkarikázott zöldhagymát és a lereszelt fokhagymát, majd a felszeletelt sárgarépát is rádobtam és kevés vízzel fedő alatt hagytam félig megpuhulni. Ekkor felöntöttem a zöldséglevessel és beletettem a bulgurt. A kolbászt felkockáztam, külön serpenyőben lepirítottam és ezt is a bulgurhoz kevertem. Pár percig forrt, majd fedővel és konyharuhával letakartam, hogy a gőzben készre párolódjon a bulgur. Amikor ez megtörtént, friss kaprot szórtam rá és villával fellazítottam. 


A cukkiniket egy kicsit sóztam és borsoztam belül, majd beletöltöttem a kolbászos bulgurt. A tetejére egy-egy szelet mozzarella sajtot tettem, majd kiolajozott tepsibe helyeztem őket. A cukkini kalapokat is fűszereztem és szintén a tepsibe tettem.

180ºC-on légkeveréssel 30 perc alatt készre sütöttem. Ha nagyobbak a cukkinik és vastagabb húst hagyunk rajtuk, akkor kissé hosszabb időre lehet szükség a sütéshez.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése