2020. február 7.

Karalábés húsgombóc

ami valamikor töltött karalábénak indult. Emlékszem, amikor gyerek voltam, 5-6 cm átmérőjű kis zöld zsenge karalábékat keresett a Nagymamám és azokat kivájta, majd a húsgombócokkal megtöltve készült ez az étel. Most nagyok a karalábék, cserébe mindig ropogósak, finomak, nem fásak. Csak hát... a töltésről lemondtam, mert összesen 1 karalábéval készült ez az adag.


Hozzávalók:

25-30 dkg darált sertés tarja vagy comb
1 kisebb tojás
150 ml rizs (pohárral kimérve)
kevés zsemlemorzsa
kis fej vöröshagyma
1 nagy karalábé
1 gerezd fokhagyma
frissen őrölt feketebors
zöldség alaplé
lestyán
turbolya
petrezselyem
tejföl
kukorica keményítő vagy liszt a sűrítéshez

A darált húsból, rizsből, tojásból összeállítottam a gombócnak valót, a finomra aprított hagyma egy részét is ebbe kevertem bele. Sóval, borssal fűszereztem és egy kevés zsemlemorzsát is szórtam bele, hogy formázható legyen. 10 gombóc lett belőle.


Egy magas falú serpenyőben olajon megdinszteltem a maradék vöröshagymát, a vékonyra szeletelt fokhagymát, majd rádobtam a lereszelt karalábét és sütöttem egy kicsit. Felöntöttem a zöldséglevessel és amikor felforrt, beletettem a gombócokat és a szárított zöldfűszereket. Jó ideig hagytam fedő alatt főni, időnként a folyadékot is pótolnom kellett. Amikor megfőttek a gombócok, kiszedtem őket és kukorica keményítővel elkevert tejföllel behabartam a mártást. Visszatettem a gombócokat, még néhány percig főztem (ha liszttel készül, 5 perc kell még neki).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése