2020. január 31.

Gratin burgonya és batáta kecskesajttal


vagyis csőben sült, tejszínben párolódó vékony krumpli és édesburgonya szeletek. Köretnek vagy magában salátával.



Hozzávalók:

burgonya
batáta
tejszín
szerecsendió
vaj
narancsos bors
fehérbors
petrezselyem
kecskesajt


Az előkészület nagyon egyszerű. 1 mm-esre felszeleteltem a krumplit és a batátát. A tejszínt megfűszereztem, a petrezselymet is beletettem. A sót is ebbe célszerű belekeverni, akkor nem kell rétegenként sózni és garantáltan egyformán sós lesz mindenhol az étel. Kivajaztam egy tűzálló tálat és szép sorban letettem a szeleteket. Egy – két soronként kanállal kivettem a tejszínből és rálocsoltam. Alulra és felülre a krumpli került, középre a batáta.


Kétféle verziót mutatok, mert sokszor az idő szűke is behatárolja a lehetőségeinket. Az első a klasszikus, amikor 180 ºC-os sütőbe tesszük a tálat. Ez mennyiségtől függően 45-60 perc sütési időt igényel. Ilyenkor az utolsó 10 percnél morzsoljuk rá a kecskesajtot.

A másik a mikró (akik félnek, irtóznak tőle, nos ők kérem, hogy lapozzanak is tovább). Ugyanez a mikróban 10 - 15 perc! Utána elég 5 percre betenni a sütőtálat a grill alá, hogy az ekkor rámorzsolt kecskesajt megolvadjon és legyen egy kis pirult színe.

A végeredmény mindkét esetben egy csupa krém, ízbomba. Legutóbb stefánia vagdalttal ettük, de sült húsokkal is tökéletes. Meg magában is, salátával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése