2020. február 9.

Gesztenyével töltött dagadó kelbimbóval és sütőtök pürével

Régen volt töltött dagadó, amiben az a legjobb, hogy nagyon sokféle tölteléket kitalálhatunk hozzá.  A gesztenye adott volt, egy csomag natúr gesztenye massza várt felhasználásra. Köretként pedig valami zöldségféle kellett csak mellé, így esett a választás a kelbimbóra és a sütőtökre. A dagadó persze férfimunka volt, ehhez kétség sem férhet ☺


Hozzávalók:

kb. 1 kg sertés dagadó

A töltelékhez:
1 cs. 20 dkg natúr gesztenye massza
3 db tejben áztatott zsemle
1 db nyers tojás
2 felkockázott kemény tojás
2 cs. petrezselyem
1 evőkanál kapribogyó összevágva
2 gerezd fokhagyma átnyomva
frissen őrölt fekete bors
provence-i zöldfűszerek (rozmaring, kakukkfű, bazsalikom)
snidling
őrölt kömény
1 cs. fenyőmag (török boltokban kapható)
pár szem aszalt szilva felkockázva
1 evőkanál alkohol nemű (konyak, vodka, borovicska stb.)

Mindent összekeverni, majd habzsákból a dagadóba tölteni. A dagadó töltése és sütése az itt leírtak szerint történik. A hús mellé aszalt szilva és pár szál sárgarépa is került.


A pirított kelbimbóhoz a kelbimbót pár perc alatt sóval és majorannával megpároltam, majd félbevágtam. Olivaolaj és vaj keverékét felforrósítottam és a kelbimbókat a vágott felükkel lefelé beletettem. Jól lepirítottam.

A sütőtök püréhez a sütőtököt előző nap sütőben megsütöttem (jól süljön meg, kifejezetten jót tesz neki némi égett íz). Másnap villával szétnyomkodtam, tejjel hígítottam és garam masalával, sóval, juharsziruppal és citromlével fűszereztem. Felmelegítettem, majd beletettem egy kevés vajat és azzal is elkevertem. Végül botmixerrel pürésítettem.


 Frissen melegen még nem szeletelhető olyan szépen, mint hidegen, de mindenképpen egy pazar ebéd volt. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése