2020. december 21.

Daikon (jégcsapretek) és sárgarépa pácolva

Ez egy japán recept, végtelenül egyszerű de pont ebben rejlik a tökéletessége. Hozzávaló nem sok kell és pillanatok alatt össze lehet dobni. Aztán kell neki adni 1 napot és utána fogyasztható. Minden olyan étel mellé, ami savanyúságot igényel. Ilyenkor télen nem túl nagy a választék nyersen ehető zöldségekből, ezért érdemes ezt is megkóstolni.

 


Hozzávalók: 

1 jégcsapretek
1 kb. ugyanakkora sárgarépa (vagy 2 kisebb)

1 csapott evőkanál kristálycukor
2 evőkanál rizsecet (vagy más, 5-6%-os borecet)
pirított szezámmag

 A jégcsapretket és a sárgarépát vékonyan felszeleteltem (1 – 2 mm-esre) és alaposan besóztam, majd fél órát hagytam állni. Közben a rizsecetet a cukorral elkevertem, annyira, hogy a cukor teljesen feloldódjon és szinte szirup legyen belőle.

A besózott hozzávalókból kinyomkodtam a vizet és egy kis üvegbe tettem jó szorosan lenyomva, végül nyakon öntöttem a cukros ecettel. Hűtőbe tettem és másnapig békén hagytam.


Ezután már fogyasztható, méghozzá úgy, hogy a tányéron meg kell szórni pirított szezámmaggal. Ezt nem érdemes kihagyni, ettől kel életre az egész.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése