2020. december 26.

Pácolt camembert

Az eredetijét Prágában ettem anno (Nakladany hermelin).... és miután az idei utazás elmaradt és mert úton útfélen (blogon, blogfélen  😊) ez a remekmű jött szembe, hát elkészítettem házilag én is. Végtelenül egyszerű, türelem kell mindössze, hogy kivárjuk, amíg összeérik.



Hozzávalók: 

camembert sajt (a kerek, 80 grammost használtam)
színes egész bors szemek
lilahagyma vékonyra szeletelve
édes- vagy fehér hagyma vékonyra szeletelve
fokhagyma vékonyra szeletelve
babérlevél
füstölt őrölt piros paprika édes vagy csípős, ízlés szerint
extra szűz olivaolaj (vagy más, semleges olaj)
(só)

A sót zárójelbe tettem, mert most, hogy megkóstoltam kívánkozna bele. A sajt elég sós, de a hagymát után kellett sóznom (ez persze ízlés kérdése). 

Az elkészítés mindössze abból áll, hogy egy üveg vagy műanyag edénybe szépen rétegezzük a hozzávalókat. A sajtot vízszintesen és függőlegesen is félbe vágtam. Az üveg aljába ment a szeletelt hagymákból és a borsból, majd jött két fél sajt vágott felükkel fölfele. Újabb hagymák, fokhagyma, bors és a sajt másik fele most vágott felével lefele. Végül a babérlevél következett. Ezután óvatosan nyakon öntöttem az olajjal, végül a füstölt paprikát a tetejére szórtam.


Cikkekre is vághatjuk a sajtot, akkor könnyebb előbányászni majd, amikor esszük:

Teljesen el kell lepnie az olajnak és 5 – 6 napig hűtőben kell érlelni óvatosan megmozgatva időnként. Ha olivaolajjal készül, számítsunk rá, hogy az a hidegben megdermed, ezért időnként kivettem a hűtőből pár órára, hogy az olaj felengedjen és akkor tudtam kicsit megrázogatni, mozgatni.

Kiváló sör- vagy borkorcsolya, jóféle kenyérrel tunkolni kimondottan élvezetes. Ha netán Szlovákiában vagy Csehországban járunk, érdemes az ottani Hermelin sajttal kipróbálni.


2 megjegyzés:

  1. Jól hangzik. Szeretjük a camembert. Boldog újévet kívánok!

    VálaszTörlés