2021. január 2.

Korhelyleves extrákkal

nincs is ennél jobb évindító ☺ Igaz, ma már a második napja van az évnek, az újévi lencsét azonban nem lehetett tegnap kihagyni. Ma sem rossz ez, főleg, ha extra hozzávalókkal tesszük ütősebbé. Füstölt lazac, füstölt marhanyelv... és egyből ünnepi étellé növi ki magát ez az egyszerű eledel.


 

Hozzávalók:

10 dkg szeletelt füstölt lazac
kb. 5 – 8 dkg füstölt marhanyelv (ami az orosz hússalátából kimaradt)
1 kisebb fehér hagyma
15- 20 dkg savanyú káposzta
1 sárgarépa
kapor

füstölt és csemege pirospaprika
őrölt kömény
frissen őrölt feketebors
tejföl a tetejére tálaláskor ízlés szerint

 A savanyú káposzta nagyon jó szolgálatot tesz a karácsony és szilveszter utáni napokban, amikor kissé kíméletesebb étellel szeretnénk a gyomrunk kedvében járni. Ez egy kis adag leves lett, mert valójában a káposzta is és a többi hozzávaló is volt itthon, de ennyi volt csak belőlük. Természetesen az adagot tetszőlegesen lehet növelni.

Olajon megfuttattam az apróra vágott fehér hagymát és rádobtam a vékony szeletekre szelt sárgarépát. Megszórtam a pirospaprikákkal, elkevertem, majd kevés vízzel fedő alatt előpároltam. Pár perc után a kicsit kimosott és összevágott savanyú káposztát is beletettem a fazékba. Felöntöttem vízzel és hagytam főni. Közben a marhanyelvet felcsíkoztam és azt is a levesbe tettem. Kaporral és köménnyel ízesítettem. Amikor kellőképpen megfőttek a zöldségek, szórtam rá még pirospaprikát és a felcsíkozott füstölt lazacot is a levesbe tettem. A sót ezután állítottam be véglegesre. Ezzel már csak egyet forrt és el is zártam a gázt. Végül az aprított friss kaprot is beleszórtam és rátettem a fedőt.

A tányérban ízlés szerint tejföl is mehet rá (én is tettem) és valamilyen jóféle rozsos kenyérrel remek ebéd. Ha esetleg van még a karácsonyi bejgliből, akkor második fogásként azzal teljessé tehetjük a lakomát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése