2021. április 30.

Cukkini és batáta főzelék bundás kiflivel

így április végén már elemi erővel tör fel bennem a zöldek, zöldségek, színek iránti vágy. A cukkini örök kedvenc, minden féle formában jöhet. Most a másik kedvenccel párosítottam, a csodás színű batátával. A feltét pedig parmezános bundás „buci” kifli lett. Könnyű és tavaszi, ahogy azt most szerettem volna.

 


Hozzávalók:

1 nagyobb, vagy 2 kicsi saláta cukkini
1 batáta
1 szál újhagyma
1 gerezd fokhagyma vékonyra szeletelve

frissen őrölt fekete bors
kurkuma
sok – sok friss zöld fűszer (petrezselyem, kapor, snidling)
zöldség alaplé

Oliva olajon épp hogy csak megfuttattam az apróra vágott újhagymát és a fokhagymát. Először a felkarikázott batátát dobtam rá, kicsit sütöttem, végül kevés zöldséglét öntöttem alá és fedő alatt kezdtem puhítani. Közben a cukkinit is meghámoztam csíkosra és félbe vágtam, majd felszeleteltem (nem túl vékonyra). Amikor a batáta már majdnem jó volt, akkor tettem hozzá a cukkinit, azzal is sütöttem, majd a végleges folyadék mennyiséget is hozzáadtam. Só, bors természetesen már ment rá, egy kevés kurkuma is itt most főként a színe miatt. Ezután már nem sokat főtt, a cukkini maradjon ress! Végül kukorica keményítővel sűrítettem és beleszórtam a friss zöld fűszereket. Ezekkel már nem főztem, elzártam a gázt és fedőt tettem rá.

A bundás bucikiflinél pedig parmezánt reszeltem a tojásba és egész kevés olajon mindkét oldalról megsütöttem.


2 megjegyzés: