2021. március 19.

Marha lábszár ragu Eszterházy módra

nem tudom, valójában létezik-e ilyen étel így, de valamiért nekem ez a név ugrott be, amikor ezt a sárgarépás, babérleveles tejfölös marha ragut kigondoltam. A megvalósítás aztán a Ház Urára maradt, de mivel ott voltam én is, ezért nekem jutott a leírás feladata. Nagy adagot érdemes készíteni, mert remekül fagyasztható és igazi kincsként előbányászható a későbbiekben.



Hozzávalók: 

80 dkg marha lábszár
1 nagy fej vöröshagyma
3 – 4 gerezd fokhagyma
2 - 3  nagyobb sárgarépa
mustár
babérlevél
vörösbor
tejfölös habarás
só, frissen őrölt bors
petrezselyem zöldje a végén vagy tálaláskor

 A lábszárat kockákra vágva 1 nappal korábban érdemes száraz páccal előkezelni (frissen őrölt bors, fokhagyma granulátum, őrölt babérlevél, őrölt kömény pl). Olajon vagy zsíron jól körbe kell kérgezni a lábszár kockákat, majd mehet rá az apró kockákra vágott vöröshagyma és a vékonyra szeletelt fokhagyma gerezdek. Ezekkel is jól átkeverjük, pirítjuk, majd egy deciliter jóféle vörösborral felöntjük. Először fedő nélkül pároljuk, majd kevés vízzel még felöntve, a mustárt és a babérlevelet hozzáadva, sózva, borsozva fedő alatt majdnem puhára főzzük. Az elfőtt folyadékot apránként pótoljuk. Közben a sárgarépát előkészítjük, karikákra vágjuk, vagy lereszeljük. Amikor a marhahús már majdnem jó, akkor megy bele a sárgarépa. Készre főzzük, végül egy tejfölös habarással besűrítjük.

Nokedlivel, tarhonyával, tésztával egyaránt nagyon finom.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése