2021. május 2.

Csirkecomb currys karfiollal összesütve

A zacskóban sütés nagyon bejött nekem. Egy molekulányi sem távozik el az értékes aromákból, tisztábban és gyorsabban sül meg az étel. Ráadásul a sütőt is kevésbé fröcsköli össze a sercegő zsiradék. Ennyi dicsérő szó után nézzük a mai „zacsis” eredményt:


 

Hozzávalók: 

2 db alsó csirkecomb
1 db édesburgonya
½ fej karfiol rózsáira szedve
pár szem koktél paradicsom
curry fűszerkeverék
fokhagyma granulátum
frissen őrölt borskeverék
koriander zöld (fagyasztva szárított tökéletes)

oliva olaj

A csirkecombokat alaposan bedörzsöltem a fűszerekkel, oliva olajjal. A karfiolt, édesburgonyát szintén sóztam, fűszereztem és olajjal jól meglocsoltam, összeforgattam. A kis paradicsomokat megszurkáltam, nehogy robbanjanak sütés közben.

Egy sütőfólia zacskót elővettem, alulra belepakoltam a zöldségeket, a tetejükre pedig rátettem a csirkecombokat. A zacskót lezártam, hústűvel 2 – 3 lyukat szúrtam rajta (nem többet!). Kerek tepsibe helyeztem és a 180 C fokra előmelegített sütő alsó rácsára tettem. A zacskó felfúvódik, ahogy elkezd melegedni, ezért tanácsos az alsó rácsra tenni. Így nem ér hozzá sehol a forró sütőhöz és nem szakad ki.

40 – 45 percig sütöttem így, ekkor kivettem és óvatosan körbevágtam a zacskót, hogy felülről pirulhassanak a combok. Még 5 – 10 percet adtam neki és el is készült. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése