2021. július 1.

Füstös karfiol frittata

ezt elég sokszor elkészítettem már és most vettem észre, hogy nem került még fel. Gyorsan pótolom :) Tipikusan nyári étel, mert ilyenkor főfogásként elegendő így ahogy van, csak egy jó paradicsom salátával kell kiegészíteni.

 


Hozzávalók: 

Fél fej karfiol rózsákra szedve és sós vízben félig megfőzve
csillagánizs - a főzővízbe (csodát tesz a karfiollal)
3 -  4  tojás felverve
füstölt sajt reszelve
füstölt pirospaprika
frissen őrölt feketebors
kevés zsemlemorzsa vagy rétesliszt
tej, vagy tejföl

A megfőtt karfiolt leszűrtem, le is hűtöttem, nehogy túlságosan megpuhuljon. A rózsákat félbevágtam. Olivaolajon egy nagyobb serpenyőben a vágott felükkel lefelé elkezdtem pirítani őket. Közben a tojásokat a sóval, borssal, tejföllel jól felvertem, szórtam bele egy kevés réteslisztet, végül a reszelt füstölt sajtot is belekevertem.

 Az időközben kissé lepirult karfiolra öntöttem a masszát és pár percig sütöttem. Nem kell kevergetni, mint a rántottát, az a cél, hogy alulról egyenletesen megsüljön. Ezután a sütőben a grill alatt fejeztem be a sütést, hogy felülről is szépen elkészüljön. Tálalás előtt füstölt pirospaprikával szórtam meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése