2021. augusztus 30.

Sáfrányos karalábés rizottó rozé kacsamellel

rizottó mindig, minden formában jöhet ☺ Karalábéval még nem volt, most ez is sorra került. Iráni sáfrány, illatos fehérbor társult még hozzá és a korona a tányéron a rozé kacsamell volt.

 


Hozzávalók:

1 bögre rizottó rizs
1 zöld karalábé
1 – 2 újhagyma
kb. 1 dl illatos könnyű fehérbor (Irsai Olivér pl.)
1 liter csirkeleves (vagy más alaplé)
1 - 2 gerezd fokhagyma lereszelve
frissen őrölt feketebors
1 adag iráni sáfrány (0,1 gramm)
1 – 2 dkg hideg vaj
petrezselyem, lestyán
Parmezán a tetejére
pecsenye kacsamell

Rizottó készítés menete itt részletesen le van írva, most is így jártam el. A karalábét előtte felkockáztam és előfőztem, mert csak a majdnem kész rizottóhoz adtam hozzá.

A kacsamell bőrét még hideg állapotban beirdaltam éles késsel. Kínai ötfűszerrel szeretem a legjobban fűszerezni, amit már előző nap bele lehet dörzsölni, hogy jól átjárják az ízek. Sütés előtt sóztam, majd hideg serpenyőben lassú tűzön elkezdtem a zsírját kiolvasztani, vagyis a bőrös felével lefelé szép lassan elkezdtem sütni. A kiolvadt zsírt leöntögettem alóla, hogy ne puhuljon fel a bőr. Végül a másik oldalát is sütöttem 1-2 percig, majd ment a 180 ºC-os sütőbe bőrrel felfelé 12 – 15 percre. A hús vastagságától függ az idő. Fontos, hogy a sütőből kivéve legalább 5 percig pihentessük úgy, hogy időnként megfordítjuk.

Szeletelve mehet is a rizottó tetejére, igazán fenséges fogás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése