2021. augusztus 30.

Töklecsó télire is

a tök jó lecsó J a lecsó egy fantasztikus étel, van azonban számomra egy óriási hátránya: a zöldpaprika héja, ami lehámozhatatlan. Sajnos nem vagyunk jóban….. ezért született ez a tökös változat, amelyben főleg paradicsom, hagyma és a tök szerepel. A zöldpaprika utánozhatatlan ízét pedig a sóban eltett és cutterrel összedarabolt darált paprika adja.


Hozzávalók:

1 kb. kilós főzőtök
2-3 paradicsom és/vagy darabolt paradicsom konzerv
1 evőkanál sós darált paprika
2 fej vöröshagyma

római kömény
kömény
frissen őrölt feketebors
2 szál debreceni kolbász

 Az elkészítése megegyezik egy normál lecsó készítésével. Az olajon megdinsztelt kockára vágott vöröshagymára ment a felkockázott hámozott paradicsom, kömények, só és bors. Jól kiforraltam, addig a tököt hámoztam, magját kikapartam, húsát felkockáztam. A tököt a készülő lecsóba tettem, kb. 5-8 percig főztem. Még harapható maradt, így szeretem.


A debreceniről lehúztam a bőrét, felkarikáztam, kevés olajon megpirítottam. Majd ebbe az edénybe áttettem a kész lecsót, jól összeforgattam és még egyet rottyantottam rajta.
Lehet rizzsel, tarhonyával, kenyérrel, vagy magában. De tojást is üthetünk rá.


Sterilizált befőttes üvegben is tettem el ínségesebb időkre is, abba természetesen nem került debreceni kolbász.

 

 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése