2021. szeptember 12.

Rakott tök kaprosan

A klasszikus rizzsel, darált hússal rakott zöldségek nagy kedvenceim. A sütőben olyan átalakuláson mennek át, ami több, mint az összetevők puszta összerakása. Bármikor, bármilyen zöldségből jöhet. Tökkel még nem volt. A főzőtök pediglen most szinte hihetetlen, 100 Ft-os kilós áron kapható. Kaprosan készítettem.

 


Hozzávalók: 

1 kb. kilós főzőtök
1 csokor kapor
12-15 dkg jázmin rizs
25 dkg darált marhahús (lehet sertésből is)
1 kicsi sárgarépa

frissen őrölt bors
½ fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
2-3 dl tejföl

Az elkészítése egy az egyben a rakott kelnél leírtak szerint, itt olvasható.

 


A kel helyett a főzőtököt meghámoztam, a magjait eltávolítottam és kis kockákra vágtam a felét, a másik felét csak felszeleteltem. Mikróban kevés olajjal meglocsolva és sózva, kaporral megszórva pár perc alatt megpároltam. A kockázott tök került a sütőedény aljára, erre ment a főtt rizs, majd a sárgarépával párolt darált marhahús. Közben gazdagon tejfölöztem is. Végül a félkör alakú tökszeletek zárták a sort. A tetejére még tejföl, sajt és kapor került.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése