2021. december 14.

Lazac fehérboros 8 fűszeres mártásban kuszkusszal

Karácsonyi ünnepi fogás is lehet, de így az ünnepek előtt is megállja a helyét, hiszen egy könnyű eledel. A lazacot minden formában nagyon szeretem, ez a verzió egy kedves csoporttárs ötlete alapján készült a Facebookról. A 8 fűszer pedig készen, fagyasztva kapható és nagyon finom.



Hozzávalók:

személyenként egy szelet lazac filé (10-12 dkg)
tejszín
illatos könnyű fehérbor
frissen őrölt feketebors
fokhagyma granulátum
8 fűszer keverék fagyasztott (Aldiban kapható), de más, különféle zöld fűszer is kiváló

kuszkusz
maréknyi zöldborsó

A lazac filét kevés olivaolajjal megkentem, sóztam és a bőrös felével lefelé elkezdtem sütni. Amikor a bőre ropogósra sült, megfordítottam, hogy minden oldala kapjon hőt, pár perc után ki is vettem a serpenyőből.


A visszamaradt olaja öntöttem a bort, ez jól feloldotta a pörzsanyagot, eztán ment rá a tejszín, végül a zöld fűszerek. Összeforraltam és visszatettem bele a lazac filét. Pár percig hagytam még a tűzön és kész is volt.

A kuszkuszt (vagy tört bulgur is nagyon hasonló) 1x-es sós vízzel felforraltam, beletettem a zöldborsót és fedő alatt hagytam, hogy minden lét felszívjon. A végén olivaolajjal meglocsoltam és villával „összekócoltam”.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése