2022. január 4.

Sertés szűz aszalt szilvával mangós curry szószban

Ez az étel így az ünnepek után ad hoc született…. még mindig voltak dolgok a hűtőben, fagyasztóban, ezért azokból raktam össze valamit. Régen volt már ez az ízvilág, hiányzott J



 

Hozzávalók:

sertés szűz kockákra vágva
kis darab gyömbér
őrölt koriander
frissen őrölt fekete bors
fokhagyma reszelve, vagy granulátum a pácoláshoz

aszalt szilva
vöröshagyma apróra vágva vagy hagymakrém
mangós-curry por
1/2 - 1 dl tejszín
kevés lime lé

jázmin rizs
brokkoli és sárgarépa
nigella mag (fekete kömény mag)

A szüzet oliva olajjal és a pácoláshoz valókkal jól befűszereztem és félretettem. Pár órát, vagy egy éjszakát is pihenhet így, de sózni csak a végén, a főzés előtt szabad. Ekkor egy kevés liszttel is megszórtam, összeforgattam és forró olajon elkezdtem pirítani, végül a hagymát is rátettem és felöntöttem egy kis vízzel. Belekerült a curry por, az aszalt szilva, só és lime lé, majd fedő alatt főztem kb. negyed órát. Amikor a hús megpuhult, a tejszínnel összeforraltam és szórtam bele koriander leveleket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése