2022. január 26.

Avokádó krémleves bébispenóttal

Így január vége felé már erőteljes vágy ébred az emberben, valami zöld, valami friss iránt. Szerencsére van azért választék és lehetőség. A bébispenót az egyik kedvencem, ha klorofill infúzióra vágyom 😀 Most avokádóval gazdagítottam a levest. Fontos, hogy se az avokádót, se a spenótot ne főzzük, hogy megmaradjanak értékes vitaminjaik.


 

Hozzávalók:

1 érett avokádó
2 jókora marék bébispenót
kb. 6 dl zöldségleves, vagy csirkehús leves
1 dl tejszín

frissen őrölt feketebors
1 teáskanál vöröshagyma krém
fokhagyma reszelve ízlés szerint
lime lé

 

Végtelenül egyszerű és gyors a dolog: kevés olajon megfuttattam a vöröshagyma krémet, felöntöttem a zöldséglevessel és jól kiforraltam (leveskockából, vagy még inkább a zselés állagú leves sűrítményből is tökéletes). Beleöntöttem a tejszínt, egyet forrt és tettem is hideg vízbe kicsit hűlni.

Közben az avokádót félbevágtam, magját kivettem, tompa késsel felkockáztam. A héj melletti zöld részt alaposan kikapartam, hiszen ez az avokádó eszenciája. Amikor a leves már nem volt tűz forró, beleöntöttem a turmix gépbe és elkezdtem turmixolni. Beletettem az avokádót, majd a bébispenótot is beledobáltam. Alaposan összeturmixoltam és kész is volt.

Nagyon finom levesgyönggyel, ráreszelt főtt kemény tojással is. De én sokszor csak csészéből iszom, éppen hogy csak felmelegítve.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése