2022. január 28.

Mangó salsa grillezett lazaccal

Még a múlt héten vettem 2 mangót, kemények, zöldek voltak, de mára megértek. Az egyiket a mai ebédhez szántam, salsa lett belőle. Ropogós bőrű grillezett lazac filével tálaltam Pazar – sőt, akár ünnepi – ebéd.


Hozzávalók:

1 érett mangó
1 közepes lilahagyma
1 kápia vagy piros kaliforniai paprika
snidling
koriander levelek
lime lé

frissen őrölt feketebors
kevés szumák
lime lé
bőrös lazac filé kb. 10 dkg-os
a lazachoz narancsos bors, chili pehely, só, olivaolaj

Jamie Oliver jutott eszembe, miközben az ebédet készítettem. Ez tényleg 15 perces kaja. A lazacfilét borsoztam, megszórtam a chilivel és sütés előtt 1 órával elővettem a hűtőből. Befűszereztem és olajjal is megkentem.


A lilahagymát felkockáztam, megszórtam sóval, a szumákkal és jól meglocsoltam a lime lével. A paprikát is kockákra vágtam, azt is hozzáadtam. Végül a mangót a mag mentén kettévágtam, még a héjában felkockáztam, végül a salsához adtam a mangó kockákat is. Utána ízesítettem még egy kis feketeborssal, lime lével, sóval. Jól összeforgattam és megszórtam a koriander levelekkel és a snidlinggel.


A lazacot közepesen meleg száraz serpenyőben kezdtem sütni bőrével lefelé. Kb. 3 perc. Aztán átfordítottam a másik oldalára, ott is csak pár perc kell. Le lehet nyomni óvatosan, hogy egyenletesen süljön. Végül a szelet 2 oldalát is megpirítottam, majd pár percig pihentettem. Közben tálaltam a salsát, végül, akár egy korona, a lazac a tetejére került.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése