2022. október 5.

Etli Kapuska

ahogy én szeretem. Ez egy török étel, Rick Stein törökországi utazásairól szóló műsorában néztem ki magamnak. Nagy vonalakban a paradicsomos káposzta és a fasírt egyben 😄 Vegyes darált húsom és egy fél fej káposztám volt, de egy kevés angol zellerrel is felturbóztam, akár csak korábban a paradicsomos káposztámat. Jót tett neki.



Hozzávalók:

25 dkg darált mix (sertés és marha)
½ fej fejes káposzta
2 szál angol zeller
2,5 dl paradicsom ivólé
1 kis fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
római kömény
kömény
chilipehely
füstölt pirospaprika

frissen őrölt feketebors

 A káposztát ehhez az ételhez nagyobb darabokra vágtam, mert haraphatónak kell lennie. Az angol zellert meghámoztam és felszeleteltem, majd mindkettőt forrásban lévő sós vízbe dobtam és pár percig főztem, majd leszűrve félre tettem.

A darált húst olajon lepirítottam, rádobtam a felkockázott hagymát, majd a fokhagymát is, pár percig pirítottam, végül felöntöttem a paradicsomlével. Megfűszereztem, végül beletettem a káposztát és az angol zellert. Fedő alatt készre főztem, kb. 10 – 15 perc kellett neki. Ekkor a káposzta még harapható maradt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése