2016. május 31.

Paradicsomos káposzta új ruhában

az alkalom szülötte, mert nem volt előre megfontolt szándék mögötte. A menza idők óta nem ettem, jól meg is voltam nélküle. De a friss idei fejeskáposztának, egy kisebb darabnak méltó felhasználást kerestem, ami ebédre egy buggyantott tojással nagyon jól is sikerült. A régi emlékek már elszálltak, szerencsére, így újra hangszerelve kedvenc lett belőle.


Hozzávalók (2 adag):

½ kg körüli édes káposzta 2-3 mm-esre szeletelve
angol zellerből 1-2 szál felszeletelve
½ doboz sűrített paradicsom meleg vízben elkeverve vagy passzírozott paradicsom
2 gerezd fokhagyma vékony szeletekre vágva
oregano
őrölt édeskömény mag
frissen őrölt fekete bors
cukor
2 teáskanál kukorica keményítő
friss bazsalikom levelek a tetejére

A káposztát is és az angol zellert is felszeletelés után forróvízben 1-2 percig főztem, majd hideg vízbe tettem. Felhasználásig leszűrve félretettem egy tálba.

Olivaolajon megfuttattam a fokhagymát, ráöntöttem a paradicsomlét és megfűszereztem. A só-cukor arányt ízlésünknek megfelelően állítsuk be. Kb. 10 percig forraltam egyrészt hogy a fokhagyma megpuhuljon, másrészt a paradicsomból eltávozzanak a savak. A sűrített paradicsomokban többnyire túltengenek ezek, ami nem biztos hogy jót tesz gyomorilag.

Ezután beletettem a káposztát és a zellert és pár perc alatt készre főztem. Nekem készre, vagyis nem szét, csak éppen hogy, hogy még harapható legyen mindkét zöldség.
Ekkor a kukorica keményítőt kikevertem egy kevés vízben és hozzáöntöttem. Egyet forrt és már el is zártam, ez alatt szépen besűrűsödött. A kukorica keményítő nem melegíthető újra mert visszahígul, akkor praktikus használni, ha azonnal elfogyasztjuk az ételt.

Tányérra szedtem a főzeléket és megszórtam a frissen letépkedett apró levelű (görög) bazsalikommal. ÍGY nagyon finom, de az a régi rántásos változat... arról továbbra is lemondok.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése