2023. június 5.

Padlizsán ragu csirkével

Amikor csak lehet, rárepülök a padlizsánra, nagyon szeretem. Leginkább az ilyen paradicsomos – fahéjas, kicsit arabos verziót kedvelem. Ezúttal hús is került bele, volt egy kevés csirkemell és csirkecomb filé itthon. Kuszkusszal remek hétvégi ebéd volt.



Hozzávalók:

1 közepes méretű padlizsán
1 fél csirkemell és egy kisebb csirkecomb filé
½ csomag fenyőmag szárazon megpirítva
1 gerezd fokhagyma
1 hüvelykujjnyi póréhagyma apróra vágva
kb. 2 dl paradicsom ivólé
római kömény
frissen őrölt feketebors
leheletnyi fahéj
füstölt pirospaprika

chili pehely ízlés szerint
friss petrezselyem

A padlizsánt kis kockákra vágtam és olajjal szó szerint csak kikent serpenyőben addig pirítottam, amíg kezdett barnulni, sülni. Ezután félretettem és jött a felkockázott csirkehús, melyet előtte való nap fokhagymával, borssal ízesítettem. Ehhez kellett még egy kevés olaj és szintén lepirítottam, majd ezt is félretettem.


A maradék olajon megdinszteltem a póréhagymát, ráöntöttem a paradicsomlét (passata vagy sűrítmény is jó, illetve azzal pótolható, ha kevés lenne az ivólé). Beleszórtam a fűszereket, egyet forrt, majd visszatettem bele a padlizsánt és a csirkehúst is. Addig főztem, amíg a padlizsán krémesre nem főtt, addigra a csirke is kellően átsült.

Tálalás előtt rászórtam a pirított fenyőmagot és a petrezselyem zöldet. Közben a kuszkusz is bőven el tudott készülni, azzal tálaltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése