2023. május 18.

Lazacos kapros rizottó cukkinivel

A lazaccal már mindenféle történt a konyhánkban, de a rizottó valahogy kimaradt. Cukkinit és kaprot kapott társnak.



Hozzávalók:

1 szelet, kb. 10 dkg lazacfilé
1 kisebb cukkini
1 csokor kapor
1 gerezd fokhagyma
1 teáskanál vöröshagyma krém
125 ml rizottó rizs (mérőpohárral mérve)
kb. 1/2 – 1  liter hal- vagy csirke alaplé (amennyit a rizottó felvesz)
frissen őrölt feketebors
½ dl fehérbor

1 kávéskanál vaj

 A cukkinit hosszában négybe vágtam, magos részét kikapartam és a húsát felszeleteltem. Éppen hogy csak kikentem egy edényt Oliva olajjal és rádobtam a cukkinit, hogy piruljon, süljön. Semmi sót nem tettem rá, hogy ne puhuljon le. Pár perc alatt ressre sült és félre is tettem egy tányérba.

A lazacot előkészítettem. Bőrét lehúztam, 2 centis kockákra vágtam, sóval, frissen őrölt borssal megszórtam.

A rizottót a klasszikus módon megfőztem (leírás itt).
Nem sokkal a vége előtt visszatettem bele a cukkinit, majd a hideg vajat, a friss kaprot is. Elkevertem, ekkor a lazac is belekerült, azzal is óvatosan elkevertem és rátettem egy fedőt, hagytam pihenni. A lazacnak ennyi hő elég is. 5 – 10 perc pihentetés után tálaltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése