2023. június 20.

Francia stílusú tavaszi csirkecomb

Igaz, időközben a nyár is berobbant, de spárga és új sárgarépa még bőséggel kapható. Könnyű tejszínes ragu, melyben provence-i fűszerek és császár szalonna adja a plusz zamatokat a csirkecombnak. Bulgurral tálaltam.



Hozzávalók:

2 felső csirkecomb csonttal és bőrrel
½ kg zöld spárga
néhány szál zsenge sárgarépa
1 gerezd fokhagyma
1 kisebb vöröshagyma felaprítva
kis darab füstölt főtt császár- vagy kolozsvári szalonna
provence-i fűszerkeverék
frissen őrölt feketebors
kb. 2 dl tejszín (10%-ost használtam)

friss petrezselyem
vaj

 A csirkecombokat előző nap megszórtam frissen őrölt borssal, a főzés előtt már csak sóztam. Elsőként a császárszalonnát szeleteltem és lepirítottam. A zsírján körbesütöttem a csirkecombokat, majd azokat is kiszedtem a serpenyőből és a vöröshagymát megdinszteltem, hozzáadtam a fokhagymát is. Visszatettem a combokat, kevés vízzel felöntöttem, és fedő alatt elkezdtem sütni őket. Közben a spárgát és a sárgarépát is felszeleteltem. A spárga fejeket külön tettem, a szárakat 1 -2 centisre daraboltam.



A párolódó csirkecombokhoz hozzáadtam a zöldfűszereket, majd a sárgarépa következett a spárga szárakkal együtt. Ekkor már öntöttem hozzá egy kevés tejszínt is és még vizet, hogy legyen jó szaftja. Amikor majdnem elkészült minden, visszatettem a császárszalonnát is, adtam még tejszínt hozzá és összeforraltam. Végül megszórtam friss petrezselyemmel és egy kevés vajjal dúsítottam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése