2016. július 12.

Meggyleves almával

minden gyümölcsleves csodás, de a meggytől a színe olyan, hogy az maga a nyár ☺ Ezt a szép színt még a beletett alma sem vette el, sőt.... gyönyörű rózsaszín almakockáim lettek. Ízben is jól összejött a kétféle gyümölcs, persze a fűszerek sem maradhattak ki belőle.


Hozzávalók:

meggy magozva
alma felkockázva
csipet só
cukor
kis darab fahéjrúd
1 db csillagánizs
őrölt szegfűszeg
tejföl
kukorica keményítő

A meggyet és az almát feltetem főni kevés vízben, melybe beletettem a sót, cukrot és a fűszereket. Pár perc alatt megfőttek, addigra a meggy szépen kieresztette a színét.
Közben a kukoricakeményítőt elkevertem egy kevés hideg vízzel, majd a tejföllel is.


Folyamatos keverés mellett behabartam vele a levest, egyet forrt és el is zártam.
Hidegen, egy kis tejszínhabbal megfejelve..... nekem inkább egy finom nyári desszert kategória ☺

4 megjegyzés:

  1. Nagyon gusztusos, igen finom nyári desszert kategória nálunk is. A férjem német és amikor elöször föztem meggylevest nem akarte megkóstolni, hogy Ö bizony gyümölcsböl még nem evett levest. Aztán kitalálta, hogy ez a leves nem leves hanem desszert - igy viszont szereti.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm Susanne :) Én is így vagyok ezzel, édes leves a főétel előtt nem megy, de desszertnek szuper :)

      Törlés