2017. július 2.

Almás meggyes clafoutis

vagyis pite, egy speciális, a franciák által nagyon kedvelt egyszerű édesség. Az igazi, a cseresznyével, méghozzá fekete cseresznyével készült változat. De mint sok más ételt, desszertet, ezt is meg lehet variálni. Bármilyen gyümölcs jó lehet hozzá, amint a példa mutatja, az almás-meggyes változat is nagyon finom.


Hozzávalók:

2 tojás
10 dkg liszt
csipetnyi só
1 teáskanál vanilia kivonat v. vaníliás cukor
3 evőkanál kristálycukor
2 dl tej
2-3 dkg vaj
fahéj
1 nagy alma
nagy marék meggy magozva
a forma szórásához vaj és durva szemű nádcukor

Nagyon egyszerű, egy palacsinta tésztához hasonló, összetevőkben és állagban is a tészta. A tojásokat a sóval és a cukorral felvertem. A tejet megmelegítettem, beledobtam a vajat és vártam amíg felolvad benne. Ezután öntöttem a cukros tojáshoz, tovább vertem, végül a lisztet is hozzáadtam és simára kevertem a masszát.


A piteformát (20-22 cm-es) kivajaztam, megszórtam a nádcukorral és a meghámozott, vékonyra szeletelt almát, valamint a magozott meggyet is kiraktam a forma aljába. Meghintettem fahéjjal, végül a masszát ráöntöttem és betettem a 180ºC-ra előmelegített sütőbe légkeverésre. 35 perc alatt megsült, gyönyörűen kiemelkedett a formából.


Langyosan a legfinomabb, de ha kihűl, az alma miatt akkor is krémesen lágy marad. Nem kell hűtőbe tenni, szoba hőmérsékleten jól eláll másnapra is és rá lehet járni. Porcukorral meghintve az igazi. Ha még egy kevés vanilia fagyi is akad mellé, az már igazi királyság ☺

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése