2017. július 8.

Rizskrém meggyzselével

mondhatni fából vaskarika, vagyis nem, de nincs az a földi jó, amit ne lehetne még jobbá tenni ☺ A tejberizst is lehet..... már régóta izgatott ez a dolog, hogy milyen lehet egy rizskrém? Hát most megpróbáltam, joghurttal, citromhéjjal. A meggyzselé már csak a korona volt, a hab a tortán.


Hozzávalók:

hideg tejberizs ki hogy szereti (ebben vanília és kardamom is volt)
görög joghurt
frissen reszelt citromhéj
porcukor

a meggyzseléhez:

meggy
nádcukor
csillagánizs
fahéj
kukorica keményítő vagy pudingpor (ebben puncs pudingpor van)

Már a tejberizzsel is nagyon jó volt ez a zselés állagú meggy szósz, mert langyosan még folyékony volt. Így azonban egy pohárkrém lett belőle, gyorsan, egyszerűen
A tejberizst a joghurttal, cukorral és citromhéjjal aprítógépben krémesre kevertem. Addig adagoltam a joghurtot, amíg olyan krémtúró állaga nem lett.

A kimagozott meggyből kompótot főztem a csipet sóval, cukorral és a fűszerekkel. A pudingporból hidegvízzel kikevertem 1 púpozott teáskanálnyit, majd a kompótba öntöttem és felforraltam. Rögtön be is sűrűsödött.  Önmagában is nagyon kellemes szósz lett belőle, hidegen azonban már zselés állagot vett fel.

A hideg rizskrémet pohárba tettem, a meggyzselét rákanalaztam és egy kevés tejszínhabot is nyomtam rá. Hűsítő desszert lett belőle.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése