2017. december 10.

Gesztenyés alagút

ez egy igen régi találmány lehet, nagyon sokszor és sok helyen találkoztam már vele. Most egy szülinap és névnap közötti, nem mellesleg adventi hétvége koronája lett. Úgy voltam vele, hogy megsütöm a piskótát, aztán annak állagától függ majd a végső megjelenési forma. Annyira lágy, rugalmas és hajlítható lett végül, hogy adta magát az őzgerinc formára alakítás.


Hozzávalók:

3 egész tojás szétválasztva
3 evőkanál átszitált finomliszt
1 evőkanál holland kakaópor
3 evőkanál kristálycukor
csipetnyi só
löttyintésnyi citromlé

20 dkg natúr gesztenye massza (a Maróni jött be leginkább)
10 – 15 dkg porcukor
3 evőkanál rumos meggylé (ha nincs, akkor rum)
1 tk. vanilia kivonat
2,5 dl jéghideg zsíros habtejszín (30%-os)
1 csomag habfixáló

opcionálisan csokimáz a tetejére

Megsütöttem a piskótát először a fehérjét a sóval, cukorral citromlével kemény habbá verve, majd a sárgáját óvatosan beleforgatva, végül a kakaóval elkevert lisztet beleszitálva és elkeverve. Sütőpapírral bélelt 20x30-as tepsiben szétterítettem és 7 perc alatt 180ºfokon (alsó-felső állás) megsütöttem. Kiborítottam egy konyharuhára és lehúztam róla a papírt, majd a konyharuhával betakarva hagytam kihűlni.
Ezután beleszabtam egy kisebb, 23-24 cm-es őzgerinc formába. Az sem baj, ha nem egy darabból sikerül ez. Valamennyi maradjon azonban a majdani alagút aljához is, ami a legvégén fog rákerülni a krémre.


A krémhez a natúr gesztenye masszát kikevertem a porcukor felével és a rumos meggylével és a vanilia kivonattal A tejszínt a cukor másik felével kemény habbá vertem, belekevertem a habfixálót is. Végül a két krémet egyesítettem, óvatosan összedolgoztam és a formába, a piskóta tetejére halmoztam. A pulthoz ütögetve elegyengettem benne, végül az egészet beborítottam a maradék piskóta darabokkal. Másnapig el is felejtettem (á dehogy ☺, izgultam ám hogy milyen lesz). Szóval hideg helyen békén kell hagyni minimum néhány órára, aztán kiborítani a formából.
Lehet porcukorral vagy kakaóporral szórni, lehet csokimázzal borítani.
Szeletelni, bekanalazni és utána elégedetten szuszogni. Mert nagyon finom ☺

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése