2018. március 11.

Lazacleves kaporral és tejszínnel


finn lazacleves néven fut sok helyen minimális eltérésekkel. Egyben megegyeznek: a lazaccal kíméletesen kell bánni. Nem agyonfőzni, mert tönkremegy, elveszíti élvezeti értékét. Én is vigyáztam rá, a levesen pedig csavartam egy kicsit, batátát is tettem bele.


Hozzávalók:

1 szelet friss lazacfilé kb. 2 ujjnyi széles
póréhagyma zöld része, 20-25 centis darab
2 közepes burgonya
1 édesburgonya vagyis batáta
1 dl tejszín
zöldségleves alaplé kb. 1 liter
citromlé
kapor
vaj
frissen őrölt feketebors

A póréhagymát vékonyra szeleteltem és vajon megpároltam. A felkockázott batátát és krumplit rádobtam, összeforgattam és egy kicsit pirítottam, fűszereztem, majd felöntöttem a zöldséglevessel és belefacsartam egy kevés citromlét.


15-20 percig főztem, amíg a benne lévő megpuhultak. Közben a lazacot 1-1,5 cm-es kockákra vágtam. Ekkor beleöntöttem a tejszínt, összeforraltam. A lazacot beletettem, egyet forrt (!!!) és már el is zártam. Megszórtam sok kaporral és rátettem egy fedőt. A leves melegétől a lazac pont annyi hőkezelést kap, amennyi kell neki.

Gondoltam hogy nagyon jó lehet, de még annál is jobb 😋 Ráadásul nagyon gyorsan elkészül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése