2018. március 3.

Mangós kókuszos pulyka curry


Nagyon finom mangókat lehet mostanában kapni. Otthon a szobában néhány nap alatt beérnek. Ha már kicsit ráncosak, puhák akkor jók. Lédúsak, zamatosak. Miután több darab csak úgy magában „elpárolgott” ideje volt valami ütőset főzni is belőle.


Hozzávalók (2 adag)

kb. 20 dkg pulykamell vagy egy fél csirkemell
1 érett mangó
2 dl kókusztej
vöröshagyma krém
kis darab gyömbér reszelve
római kömény
garam masala
kurkuma
őrölt koriander
citromos bors
kis darab fahéj
1 csillagánizs
4-5 db kaffirlime levél (szárított)
1 teáskanál lime lé
korianderzöld (friss az igazi de ha nincs, akkor fagyasztva szárított)
chili (opcionális)

A húst vékony csíkokra szeleteltem. Kókuszzsírt (vagy olajat) tettem egy magasabb falú serpenyőbe, ebbe reszeltem bele a gyömbért és tettem hozzá a vöröshagyma krémet. Felforrósítottam, majd beletettem a római köményt, őrölt koriandert, kurkumát, garam masalát. Átkavartam és ebben pirítottam körbe a pulykahúst.


Amikor ez megvolt felöntöttem a kókusztejjel. Sóztam, belepakoltam a többi hozzávalót, a leveleket, csillagánizst, fahéjat, chilit. Szép lassan rotyogva kb. negyed óráig főztem. A lime lével az ízeket állítottam be.
Közben meghámoztam és felkockáztam a mangót, majd a végén azt is hozzáadtam és még pár percig forraltam. Beleszórtam a koriander zöldjét, ezzel már csak elkevertem.

Csirkemellből is megfőztem már, mindkettő nagyon finom. Mogyorós rizzsel, naan kenyérrel különleges ebéd vagy vacsora.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése