2018. március 23.

Kéksajtos póréhagymás tészta


igazi pénteki gyors 😏 igazi tavaszváró is egyben. A póréhagyma eddig méltatlanul mellőzve volt, nem is tudom, miért. Most hogy vettem egy szép darabot, salátákba, mindenféle ételekbe teszem és igen jónak találom. Ez a tésztaétel is úgy született, hogy a gombhoz kerestem kabátot..... egy póréhagymás tészta ötletet.


Hozzávalók:

25 dkg durum tészta – színes jobb, de csak mert szebb lesz
20-25 cm-es póréhagyma darab
10-15 dkg kékpenészes sajt, Roquefort, Gorgonzola pl.
1 dl tej
olivaolaj
só, bors

A tésztát – jelen esetben a három színű trottole tricolore tésztát – sós vízben al dentére főztem.

Közben olivaolajon megpároltam a vékony karikákra szeletelt póréhagymát. Beleöntöttem a tejet, belemorzsoltam a sajtot. Addig kevertem, amíg a sajt fel nem olvadt benne, majd borsoztam és ha kell még, ekkor sózhatjuk.

A tészta közben elkészült, a főzővízből  néhány evőkanállal a mártásba mertem, elkevertem és a leszűrt tésztát beleforgattam.

Ilyen egyszerű, a pikáns sajt és a póréhagyma remekül működnek egymással.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése