2019. október 20.

Rakott kel


az én rakott kelem. Mert mindenki másképp csinálja ezt is. A családban hatalmas kerek tűzálló tálban készült mindig, most egy kisebb tepsivel gyártottam csak. Így is 5 adag lett belőle.


Hozzávalók:

25 dkg darált sertés tarja
1 pohár hosszú szemű rizs (2 dl-es pohárral mérve)
50-60 dkg kelkáposzta
1 sárgarépa
őrölt kömény
fokhagyma
tejföl
1 tojás sárgája
frissen őrölt feketebors

A kelkáposztát leveleire szedtem, a vastag torzsa részeket kivágtam belőle. Forró vízben 1-2 percig blansíroztam, majd hideg vízben lehűtöttem. Így maradnak szép zöldek a levelek. Leszárítottam és félre tettem őket.
A rizst olajon megforgattam, majd kétszeres mennyiségű zöldséglevesben fedő alatt lassú tűzön készre főztem (kb. 12-15 perc).
A darált húst zsíron megpirítottam, sóval, borssal, fokhagyma granulátummal fűszereztem és belereszeltem a sárgarépát a reszelő nagyobbik lyukán. Pár perc alatt összepároltam őket.


A tepsit zsírral kikentem (kicsi, 17 x 22 centis tepsi). Először kibéleltem a kellevelek felével, sóztam, megszórtam köménnyel. Rásimítottam a rizs felét, erre pedig a húsos rész került. Bőségesen megkentem tejföllel.
Ezután következett a rizs másik fele, majd a megmaradt kellevelek következtek a tetejére. Egy tojás sárgáját kikevertem tejföllel és ezzel kentem meg a tetejét.


180º C fokra előmelegített sütőbe toltam és 40 perc alatt készre sütöttem.
A tányéron tetszés szerint lehet még tejfölözni. Remekül fagyasztható, ajánlom azoknak, akik hozzám hasonlóan szeretnek a munkahelyükön hazait ebédelni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése