2020. január 11.

Bableves fehér kolbásszal


és paradicsommal, zöld fűszerekkel. Érdekességét a bajor fehér kolbász adja. A mienktől teljesen eltérő ízvilágú. Pirospaprikát és fokhagymát nem, ellenben zöld fűszereket bőséggel tartalmaz, állagra a krinolinhoz hasonló. Édes magos mustárral és bajor pereccel kiváló reggeli, de leves betétnek sem rossz.


Hozzávalók:

1 bögre főtt fehér bab (konzerv cannellini babot használtam)
2 sárgarépa
3 db fehér kolbász (kicsik, 10-12 centi hosszúak csak)
1 gerezd fokhagyma
kevés vöröshagyma krém
kb. 1 dl passzírozott paradicsom
zöldségleves
frissen őrölt feketebors
turbolya
petrezselyem

A kész babbal nagyon leegyszerűsödik a dolog. Oliva olajon megfuttattam a vékonyra szeletelt fokhagymát, a hagymakrémet és rádobtam a felszeletelt sárgarépát. Átpirítottam, majd felöntöttem a zöldség levessel. Amikor a répa félig megfőtt, hozzátettem a paradicsomot és a szárított turbolyát, ezzel 10 percig hagytam még főni.
Végül beletettem a babot és a felkarikázott fehér kolbászt, ezeknek már csak át kellett melegedniük.

Krutonnal lehet dúsítani még a tányérban, de petrezselyem zölddel feltétlenül szórjuk meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése