2020. január 4.

Pastitsio a görög rakott tészta


ahogy mi szerettük - ez esetben egy zseniális olasz – görög fúzió. Bolognai raguval készült, lévén ez volt itthon készen, de a hosszú lyukas csőtészta, a παστίτσιο (ziti) hozza a hamisítatlan görög hangulatot. Az eredeti görög ragu egyébként nem áll messze a bolognai ragutól.... ahogy a pastitsio sem a lasagnetól.


Hozzávalók:
 
kb. 40 dkg ziti, makaróni, vagy más, de mindenképpen lyukas tészta
kb. 40 dkg bolognai ragu (leírásához link illetve video itt)
½ liter tej
7 dkg vaj
3 csapott evőkanál liszt
2 tojás
őrölt szerecsendió
őrölt fehérbors
parmezán sajt

A tésztát al dentére főztem, majd a felét egy kivajazott tűzálló tálba tettem. Erre öntöttem rá a ragut, amit megszórtam reszelt parmezánnal. Rátettem a tészta másik felét is.


A besamelhez a vajat felolvasztottam, beleszórtam a fűszereket és a lisztet.  Folyamatos keverés mellett beleszórtam a lisztet is. Amikor egyenletesen elkeveredett, fokozatosan a tejet is hozzáöntöttem. Végig kevergettem közben. Végül félrehúztam a gázról, kicsit hűlni hagytam és e felvert tojásokat belekevertem.
Ez a massza ment a második tészta réteg tetejére, amire szórtam még egy kevés parmezánt.

180ºC fokon alsó felső állásban 30 perc alatt szép pirosra sütöttem.

Aki az abszolút autentikus változatot szeretné, itt egy recept hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése