2020. január 18.

Meyer citromos mákos sütemény


A mák-citrom páros rendkívüli finomságát sokféle módon kihasználom. Elég, ha a csodás kekszgolyókra gondolunk, de kuglóf formában is szerepelt már. A citromok királyának, a Meyer citromnak pedig most van a szezonja. Örömmel látom idén, hogy egyre több helyen kapható. Így, hogy ilyen bőség van belőle, egy citrom mázzal is felturbóztam a sütimet.


Hozzávalók:

30 dkg liszt (fehér tönköly + búza finomliszt)
10 dkg kristálycukor
1 burbon vaníliás cukor
1 dl semleges olaj
3 tojás
1 Meyer citrom reszelt héja
1 Meyer citrom leve
3 púpozott evőkanál darált mák
1 teáskanál szódabikarbóna
1 dl kaukázusi kefír
csipetnyi só

A mázhoz:
½ Meyer citrom leve (nem Meyer citromból mehet egy egésznek a leve)
15-20 dkg porcukor

Egy 35 cm hosszú kenyérsütő formát alaposan kivajaztam és rétesliszttel is megszórtam.
A lisztbe belekevertem a szódabikarbonát, a mákot és a sót. A tojásokat a cukorral és a citromhéjjal habosra kevertem. Hozzáöntöttem az olajat, a kefírt és a citrom levét is. Minden újabb belevaló után a nagy fordulatú robotgéppel jól kihabosítottam.


A lisztes keveréket már csak kanállal, adagonként tettem hozzá és forgattam bele. A masszát a formába öntöttem és tűpróbáig sütöttem. Alsó-felső állásban először 180ºC –on, kb 10 percig, majd visszavettem a hőfokot 165ºC-ra és még kb. 30-35 percig sült. Szépen megemelkedett, kicsit meg is repedt.


Rácson hagytam teljesen kihűlni. Közben elkészítettem a mázat. Az átszitált porcukrot és a citrom levét addig kevertem, míg egy sűrűn folyó fényes fehér krém lett belőle. A kihűlt sütemény tetejére csorgattam és hagytam megszáradni. Maximum fél óra kell neki, aztán lehet szépen szeletelni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése