2020. június 8.

Spenótos Fetás rétes


ez a görög klasszikus – a szpanakopita - nagy kedvencünk. A tengert és a kék eget hozzá kell képzelni.... Több esetben készült és fog is készülni ehhez hasonló, utazás alkalmával megismert étel. A tenger illata, a feeling nem reprodukálható, de azért ki lehet hozni a maximumot a dologból.


Hozzávalók:

1 csomag friss réteslap
20 dkg Feta sajt (lehet csak Fetából is, az az eredeti, de most nem volt elég Fetám)
10 dkg tehéntúró
20 – 25 dkg fagyasztott leveles spenót
1 tojás
frissen őrölt feketebors
őrölt szerecsendió
oregánó (lehetőleg görög legyen, egész más az íze)

Ebből a mennyiségből 2 vékonyabb rúd rétes jön ki. A 6 lapból álló, 40x40 cm-es friss réteslapokat szoktam használni.

A spenótot forró forró sós vízben néhány percig főztem, leszűrtem, majd mikor kihűlt, durvára feldaraboltam. A Fetát és a túrót a felvert tojással, borssal, oregánóval, szerecsendióval elkevertem, hozzádolgoztam a spenótot is.

A réteslapok felét (3 darabot) nedves konyharuhán egyenként olivaolajjal meglocsoltam és kevés darával megszórtam őket, majd a bekevert töltelék felét eligazgatva az egyik végére kanalaztam. A két szélét behajtottam és a konyharuha  segítségével felgöngyöltem. Ugyanígy jártam el a másik 3 lappal is.


A két rudat megkentem tojássárgájával, megszurkáltam és sütőbe toltam 180ºC-ra. Légkeveréssel és 30 percig sütöttem. A végére szépen megpirult a teteje és a réteslapok is gyönyörűen különváltak.
Kicsit hagyni kell hűlni, igazán langyosan finom és akkor már könnyen szeletelhető.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése