2020. május 31.

Epres spárgás bulgur saláta


a bulgurnak 2 féle változata létezik, ami a szemek méretét illeti Többnyire a nagyobb szemű törtbúzát, a „török rizst” ismerjük, az már mindenütt kapható. Létezik azonban egy apróbb szemű változat is, ami török boltokban beszerezhető. A kuszkuszhoz hasonló módon lehet felhasználni, például ilyen salátákhoz is.


Hozzávalók:

100 ml apró szemű bulgur pohárral kimérve
150 ml víz
kurkuma
frissen őrölt bors
eper
zöld spárga
zöldhagyma
kígyóuborka
fokhagymapor
szumák
olivaolaj
borecet vagy citromlé
friss snidling

A bulgurhoz egy kevés olivaolajat elkezdtem melegíteni és beleszórtam egy késhegynyi kurkumát. Ezután felöntöttem a kimért vízzel, sóztam, borsoztam. Amikor felforrt, beleöntöttem a bulgurt és fedő alatt pár percig forraltam. Elzártam a gázt és a fedőt letakarva hagytam a gőzben készre párolódni.

A zöldhagymát felkarikáztam, megsóztam, meglocsoltam az ecettel és szórtam rá szumákot. Az uborkát meghámoztam, négybe vágtam, felszeleteltem és hozzá kevertem. A spárgát cukros vízben 2-3 percig blansíroztam,majd hideg vízzel gyorsan lehűtöttem és feldaraboltam. Ezt is a saláta alaphoz tettem és összeforgattam.
Az epret kicsumáztam és félbe vágtam.


A bulgurt kihűtöttem, villával fellazítottam és a salátába kevertem. Ízlés szerint sóztam még, végül a felezett epreket is óvatosan beleforgattam. Olivaolajjal meglocsoltam és friss snidlinggel megszórtam. Óvatosan kevertem, borsoztam még végül. Egy kicsit kell állnia az ízek akkor tudnak összeérni.

Az eper és a spárga jó páros, nem hiába egyszerre teremnek, szinte egymásnak vannak teremtve. Tésztával is jól variálhatók, egy epres-spárgás tészta igazi nyári csemege.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése