2020. június 8.

Harcsa ajvarban párolva túrós nokedlivel


méghozzá duplán túrós az a nokedli, mert a tésztájába is került egy kevés.  Az ajvar pediglen kiváló alapanyag is, nem csak grillezett húsok mellé lehet enni. Akár tésztához akarunk mártást készíteni, akár egy ehhez hasonló, pörkölt szerű szaftos halat vagy húst szeretnénk. Ha nagyon flancolni akarnék, akkor "harcsapaprikás túrós csuszával újragondolva" 😊


Hozzávalók:

25 dkg kockákra vágott afrikai harcsa filé
2 – 3 evőkanál ajvar
vöröshagyma krém

1 tojás
liszt
víz
10 dkg tehéntúró

A halat összeforgattam ajvarral és félretettem. A nokedli tésztát 1 tojással kezdtem, melyet felvertem, sóztam és beletettem 2 evőkanállal a rögös túróból. Ami maradt, az majd a tetejére kerül. Összesen ennyi túró volt, ezért igyekeztem jól felhasználni. Ezután vízzel és liszttel befejeztem a nokedli tésztát és félretettem.

Egy lábasban olivaolajat melegítettem, belenyomtam egy kevés vöröshagyma krémet, beletettem az ajvart, sóztam, felöntöttem egy kis vízzel. Beletettem a hal kockákat is és szépen fedő alatt rotyogtattam kb. 10 – 15 percig. Ezután levettem a fedőt, kicsit sűrítettem a mártáson további pár perces forralással.

A nokedlit sós lobogó vízbe szaggattam, leszűrtem, majd visszatettem a lábasba és egy kevés olajjal meglocsoltam. Rászórtam a maradék túrót, összepirítottam és készen is volt.

½ óra sem kellett ehhez az ebédhez, mégis egy pazar, ízekben gazdag tányért sikerült összehozni. Minél jobb ízű az ajvar, annál jobb lesz a végeredmény is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése