2020. november 2.

Saláta főzelék

ezt az ételt nagyon sokáig nem ismertem, nem is volt nálunk soha terítéken gyerekkoromban. Aztán később már, hallottam a szüleimtől, hogy ők gyakran főzik, de valahogy a gondolat sem töltött el izgalommal. Aztán egyszer megkóstoltam náluk és lám.... nem is volt rossz. Azért a magam képére formáltam, jó sok aromás zöld fűszerrel turbóztam fel.

 


Hozzávalók:

1 db fejes saláta
1 gerezd fokhagyma
tejföl
liszt / kukorica keményítő
lestyán
majoranna
turbolya

frissen őrölt fekete bors

A salátát levelekre szedtem és alaposan megmostam, majd nagyobb darabokra vágtam. Egy lábosban olajat hevítettem, belereszeltem a fokhagymát, megfuttattam, majd rögtön rá is dobtam a saláta leveleket. Ezek össze is estek, ahogy kavargattam őket. Ezután felöntöttem egy kevés vízzel, beleszórtam a zöld fűszereket, sót, borsot és pár percig főztem. Így maradt egy kis ropogóssága a saláta leveleknek.
Ezután egy könnyű tejfölös habarást kapott, amivel még jól kiforraltam és készen is volt.

Tálaláskor a tetejére locsoltam még egy kis olivaolajat. Nagyon finom, igazi üde nyári főzelék, amit langyosan is kanalazhatunk. Rántott csirkemájjal ettem, de egy sült kolbász is nagyon jól áll neki. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése