2021. március 5.

Édesburgonya latkesz

vagy tócsni, ropogós, rengeteg néven fut. Valamennyi egy tőről fakadhat, nagyon hasonlóak. Egy azonban közös bennük... nagyon finomak és gyorsan elkészülnek. 

 


Hozzávalók: 

2 közepes édesburgonya
1 nagyobb burgonya
1 tojás
friss zöldfűszerek, főleg petrezselyem, snidling

frissen őrölt feketebors
kevés liszt

 Az édesburgonyát nagy lyukú reszelőn lereszeltem, sóztam és hagytam állni. Ha friss, akkor enged levet szépen, amit praktikus kinyomkodni majd belőle. Amikor ez megtörtént, hozzáadtam a tojást (nem az egészet, a fehérjéből elvettem egy keveset, nehogy sok legyen) és a fűszereket, végül a lisztet is. Egy formázható, nem túl száraz masszát kell kapnunk.



Serpenyőben olajat hevítettem és 1 evőkanálnyi adagokban kezdtem sütni a masszát. Kicsit össze kell lapítani, hogy ropogósra sülhessen.
Lehet hozzá zaatarral megszórt joghurtot tálalni, de tejföllel is nagyon finom.

 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése