2021. január 19.

Lazac filé rukkolás paszternák pürével

bővebben: ropogós bőrű lazac filé rukkolás paszternák pürével J ennyire az ért nem bonyolultak a dolgok J Azt még oda se írtam, hogy a püré zsemlével sűrített, akár csak a spenótot szokás. De nézzük sorjában a részleteket: 



Hozzávalók (2 adag):

személyenként egy kb. 10 dkg-os bőrös lazacfilé
1 hatalmas paszerternák (35-40 dkg)
1 gerezd fokhagyma
1 kis fej vöröshagyma, vagy hagymakrém
tej
1 zsemle
kb. 1 evőkanál magos édes mustár
frissen őrölt tarka bors

1 nagy marék rukkola

 A lazac filét a sütés előtt 1 órával tanácsos kivenni a hűtőből. Fűszerezni borssal, chilipehellyel már korábban is lehet, de a sót csak a sütés előtt kell rászórni, hogy ne engedje ki a levét. Nem túl forró serpenyőben sütöttem először 4 percig a bőrös felén, kissé lenyomva. Majd a másik felét is kb. 4 percig, végül az oldalait csak fél-fél percig. Függ a lazac vastagságától és hogy ki mennyire szereti megsütni. Nekem úgy jön be, ha lágy és nem szárad ki.

A főzelékhez a paszternákot vékonyra felszeleteltem. Olivaolajon éppen csak megfuttattam a vékonyra szelt fokhagymát és a vöröshagyma krémet. Rádobtam a paszternákot, kicsit pirítottam, majd felöntöttem tej és víz keverékével. Sóztam, borsoztam. Fedő alatt puhára főztem (10 perc alatt megfőtt és nem szálas, mint a petrezselyem gyökér).



Botmixerrel pürésíteni kezdtem és ekkor fűszereztem véglegesre a mustárral. A zsömle (ami akkor jó, ha kissé szikkadt már) kis kockákra vágva is ekkor került bele. Amikor kész volt és kellően krémes állaga lett, a durvára aprított rukkolát is beletettem és újra botmixereztem. Ezután már nem melegítettem, főztem tovább. A rukkola így megőrizte szép zöld színét és beltartalmát is.

Tálaláskor az egész tetejére még egy nagy halom rukkolát tehetünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése