2021. március 15.

Tojásos sült rizs

vagy kantoni rizs néven is találkoztam már vele. Tuttira azért találták ki, mert mindig van maradék főtt rizs Mert ehhez nem csak hogy azt felhasználhatjuk, egyenesen arra van szükség, hogy a rizs jól behűtve álljon rendelkezésünkre. Frissen főzött rizsből nem működik. Ebben pirított tésztás rizs képezte az alapot, de természetesen alap esetben egy egyszerű főtt rizst tudunk használni.



 Hozzávalók :

 készre főtt és hűtőben jól áthűtött hosszú szemű rizs (Basmati pl.)
2 tojás
2 evőkanál zöldborsó
2 szál zöldhagyma
nagy marék spenót levél csíkokra vágva
szójaszósz (világos)

frissen őrölt fekete bors
őrölt szecsuáni bors
hegyes erős paprika szeletek vagy chili ízlés szerint



A wokba wok olajat (vagy más, de lehetőleg magas égéspontú olajat) öntöttem és jól felhevítettem. A tojásokat sóval, borssal felvertem és a wokba öntöttem, evőpálcikákkal folyamatosan kevergettem, így szilárdulás közben szétesett apróbb darabokra. Ezután ment bele a hideg rizs és a zöldborsó. Keverve és rázogatva felmelegítettem, jó pár percig tartott ez, végül meglocsoltam egy kevés világos szójaszósszal. Beleszórtam a csíkokra vágott spenót leveleket, végül a felkarikázott zöldhagymát is.

 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése