2021. november 2.

Csirkemáj sherry mártásban

a spanyolok is szeretik a csirkemájat, igaz, ez a recept eredetileg friss kenyérhez való, de úgy döntöttem, jó kis főétel lesz ez nekünk mazsolás fenyőmagos rizzsel. A sherry ez esetben egy spanyol Moscatel desszert bor volt, amiből a rizsben lévő mazsola is kapott egy keveset.

Hozzávalók:

½ kg csirkemáj
1 kis fej vöröshagyma
2-3 gerezd fokhagyma
1- 1,5 dl Moscatel desszert bor (esetleg más édes muskotályos bor)
jó sok friss petrezselyem

frissen őrölt feketebors
jázmin vagy basmati rizs
mazsola a borban megáztatva
pirított fenyőmag

A csirkemájat falatnyi darabokra vágtam. A vöröshagymát apró kockákra szeleteltem és olivaolajon megdinszteltem, végül a fokhagymát is hozzá reszeltem. Erre került a csirkemáj, amit nagy lángon pirítottam időnként megkeverve. Néhány percig sütöttem csak a májat, puha maradjon, belül még szinte rózsaszín, de nem véres. Ekkor sót is szórtam rá, végül ráöntöttem a bort.   Pár perc alatt kiforraltam az alkoholt, végül rászórtam a petrezselymet.


A rizst olivaolajon átpirítottam, sóztam, a pirított fenyőmagot és a borban megáztatott mazsolát hozzáadtam és fedő alatt 12 perc alatt lassú tűzön készre főztem. Plédbe csavartam a tálalásig. A kitálalt ételre még szórtam a friss petrezselyemből.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése