2023. december 4.

Svéd húsgolyó

Mint annyi más, ennek is ezer féle verziója kering, én megint a kedvem szerinti megoldást választottam. Tisztán marhahúsból készült és csipke lekvárral bolondítottam meg egy kicsit.



Hozzávalók:

20 dkg darált marhahús
egy tojás (inkább fél, a fehérjéből nem ment mind bele)
friss zsemle belseje vagy durva pankó morzsa
frissen őrölt feketebors
őrölt szegfűbors

marhahús leves
szójaszósz
Worchester szósz
tejfölös vékony habarás kukorica keményítővel
kevés csipke lekvár

 A golyókhoz összeállítottam a masszát és diónyi kis labdákat formáztam. 12 db lett. Vaj és oliva olaj keverékén körbe sütöttem őket, majd felöntöttem a húslevessel és a szószokat is beletettem. Ebbe is tettem még borsot és szegfűborsot. Kb. negyed órát főztem még fedő alatt, majd kiszedtem a golyókat. Elkészítettem a habarást, összeforraltam, ekkor állítottam be az ízeket. Kellett bele egy kis édes, így a csipkelekvárból kevertem hozzá egy keveset.

Vajas tört krumplival tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése