2017. november 19.

Tökös almás rétes

a nagy sikerű tökös – mákos után igazán kíváncsi voltam, milyen lehet jól megsütött tököt almával keverni. Lévén hogy mindig megmarad egy adag sült tök, adja magát, hogy folyamatosan keresem a felhasználási ötleteket. Ez a töltelék annyira bejött, hogy pitébe fogom legközelebb beletölteni.


Hozzávalók:

1 csomag réteslap
jól megsütött és kihűtött tök (parázsabb fajta, pl. hokkaido vagy nagydobosi)
5 – 6 db karakteres alma Jonathan talán a legjobb
csipet só
porcukor ízlés szerint
fahéj
4 db zabkeksz mozsárban összetörve
olivaolaj
búzadara
citromlé
1 tojás a kenéshez

A sült tököt villával összetörtem, de géppel is pürésíthetjük. Az almákat meghámoztam, lereszeltem és citromlével meglocsolva, egy csipet sót rászórva szűrőbe tettem. Kicsit hagytam állni, majd kinyomkodtam és a tökpürébe kevertem. Cukroztam, fahéjat is szórtam bele, a zabkeksz morzsát és egy kevés búzadarát is hozzákevertem. Itt egy dilemma áll elő: vagy szépen magasan marad a rétes és kemény lesz a töltelék (több búzadarától) vagy nem bánjuk, ha kicsit szétterül a lágyabb, krémesebb töltelékért cserébe. Ez utóbbi mellett döntöttem.

A réteslapokból 1 rúdhoz 3 darabot használtam. Rétegenként megkentem olivaolajjal, szórtam rá egy kevés búzadarát, végül az utolsó rétegre hosszú rúd formában ráhalmoztam a tölteléket. Konyharuha segítségével feltekertem, az oldalán a széleket előtte visszahajtottam. Megkentem a felvert tojással és hústűvel megszurkáltam.

180ºC –on légkeveréssel 40-45 perc alatt megsütöttem. Akkor biztosan jó már, ha szép piros a teteje. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése