2016. március 12.

Citromos harcsafilé sütőzacskóban

A sütőzacskó is olyan, mint a grill nyársak.... ezer éve itt van és még sosem használtuk ☺ Egyszer el kell kezdeni és ez az egyszer most jött el, amikor mindössze 1 szelet harcsafilé árválkodott a hűtőben. Egy finom citromos-kurkumás pácot kapott azután ment a sütőzacskóba. Köret most volt készen – basmati rizs kesu dióval – és jól ment hozzá a szintén reggel gyorsan összedobott illatos alma csemege is. 


Hozzávalók:

harcsafilé
citromhéj
lime lé
kurkuma
frissen őrörlt fekete bors
olivaolaj

A halszeletet a sütés előtt legalább 2 órával ajánlatos bepácolni. A citromhéjból hosszú csíkokat vágtam ki, majd a pác hozzávalóival összekevertem és alaposan bedörzsöltem vele a halat. Nem is tettem vissza már a hűtőbe, szoba hőmérsékleten pácolódott.


A sütőt 180ºC-ra előmelegítettem légkeveréssel. A halat beletettem egy sütőzacskóba, a zacskó száját csak megtekertem és aláhajtottam. Nagyobb mennyiségnél a zacskóhoz mellékelt lezáróval lehet lezárni hogy ne folyjon ki semmi belőle. A tetejét hústűvel néhány helyen megszúrtam a gőzök miatt.


20 percet volt a sütőben. A halnak ennyi elég volt, és inkább párolódott, mint sült, de ez nem volt baj. Nem száradt ki és nagyon finom szaftos, az összes ízt magába záró lett a végeredmény.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése