2015. július 7.

Uborka koktél

Belelendültem a „poharazásba” de egy jó kis hideg leves megmozgatta a fantáziámat, amit éppen akkor találtam meg, amikor egy már-már kidobásra ítélt kígyóuborka árválkodott a hűtőben. Az alapötletet aztán a magam képére formálva született meg ez a koktél, ami végül elég messze esik az ötletadó recepttől, de ez így van jól ☺ A színén kívül más hasonlóság nincs is.



Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy meleg időben nem csak a folyadékot, de a sót is pótolni kell. A tavaly eltett medvehagyma pesto pedig jobb környezetbe nem is kerülhetett volna ☺

Hozzávalók:

1 nagy kígyóuborka
1 kávéskanál medvehagyma pesto (ha nincs, akkor 1 gerezd fokhagyma)
kapor
petrezselyemzöld
frissen őrölt fekete bors
néhány evőkanál tejföl vagy joghurt
hidegen sajtolt repceolaj a tetejére

Az uborkát csíkokban meghámoztam és a nagylyukú reszelőn lereszeltem. Hozzátettem a pestot, a fűszereket, a tejfölt és egy kevés olajat. Botmixerrel jól összemixeltem.


Pohárba töltöttem és az uborkából félretett néhány szelettel, valamint egy kis petrezselyem levéllel díszítettem. Még egy kis feketeborsot őröltem rá és már lehetett is fogyasztani. Nagyon jó kis kánula itóka, mert az ilyenkor szülókséges sópótlást is letudjuk vele . Az íze pedig igazán finom, üdítő

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése